Demotiváló.
2012.10.17. 19:40
Előszó
Magamról nem sokat írnék, felesleges untatnom vele bárkit is, lehetnék akár XYZ is, a lényeg, hogy számszerűsítek, kicsit beleásva a pénzügyi háttérbe, jogi huzavonákba, elkerülve a felesleges rizsázást. Lássuk.
„Létezik-e egyáltalán ilyen sok nulla egy szám után” – avagy a jó politikusi fizetések, a rossz államadósságok és a csúf hiányzó összegek
21 074 000 000 000 Ft az az összeg, mellyel tartozunk (ilyenkor persze nem mondhatom, hogy ők), újabb rekordot döntöttünk,
(2011. november 11-ei adatok, forrás:http://index.hu/chart/2012/01/04/akkor_hat_hany_alma_is_a_magyar_adossag/)
és bizony a grafikon alapján nem nagyon látunk javulást. Reménykedve hajkurásztam egy nagyobb különbségeket mutató grafikon után, amely megmutatja, hogy nem nőtt adósságunk, sőt még némineműleg csökkent is (jó vicc), de igazából kit is akarok átverni, hazugság: 2002 májusában ez az összeg 8280,5 milliárd volt, majd ez az összeg halmozódott, dagadt, hízott, míg végül elérte ezt a gyönyörű formáját, melyre büszkék lehetünk.
(forrás: http://www.riznerjozsef.eoldal.hu/img/picture/51/allamadossag_absz.jpg)
De hogy valami pozitívumot is hozzátegyek, kicsiny országunk a kirívó kilencedik helyet vívta ki magának az EU-s országok államadóssági listáján
bár hozzá kell tennem, Nagy-Britanniát leszámítva kivétel nélkül az előttünk álló tagállamok hivatalos pénzneme az euró.
Ha még nem tudod, hova tanulj tovább…
Nemrég elhangzott a sokat mondó „47 ezer forintból meg lehet élni” szlogen. Nézzünk egy pár nem túl sokat mondó nevet, ki mennyiből is él meg és hogyan profitál. Csepelen járunk, 21. kerület, Budapest.
Orosz Ferenc, MSZP-s képviselő, elnézést alpolgármester úr fizetését néztem meg, aki havonta 705 600 Ft-ért munkálkodik. Emellett minden év végén még kapott egy kis jutalmat, csurrant-cseppent pár milliócska, majd 3 havi végkielégítéssel 2010-ben távozott pozíciójáról. Őt a nyugdíjadó nem fogja megrendíteni, 8 éves alpolgármersteri posztján eltöltött idő alatt 37 millió 920 ezer 80 forintot zsebelt be csak a jutalmakból, de jól van, ha már úgy belejöttem a számolásba ám legyen: 44 270 480 forintot tudhat magáénak fizetésével együtt (ez egy hónapra lebontva 461 150 Ft). Bravo.
Egy frakcióvezető bruttó 1,3 millió forintot fog keresni, amennyiben elfogadják a tervezetet, természetesen ebben a cafeteria és az év végi plusz még nincs benne. Azt, hogy hány órát töltöttek az Országgyűlésen, hát végülis ki nem sz..ja le, az illetmény az illetmény, ha nincs éppen ingyenebéd (melyet természetesen az adófizetők állnak), és a limuzinban álló aranyrudak tökéletesen illeszkednek egymásra, lehetőség nyílik arra, hogy a kormány emberei befáradjanak ama gyönyörű épületbe, mely látogatása egy civil ember számára maga a tömör gyönyör, és bizony nem teheti meg csak úgy, ha kedve szottyan.
Orbán Viktor szégyellte magát, így lemondott cafetériája feléről, szumma szummára: havonta a cafetériájával, fizetésével és illetményével együtt 1 939 300 forint üti a markát. Hát legyen. És emellett még valaki képes sikkasztani is. Elgondolkodtató, hogy hatalommániás emberek mekkora hatalmat birtokolnak, de manapság ez a divat.
What about Malév?
Mindössze hét halálos kimenetelű balesettel számoló (és mindegyik az ezredforduló előtt történt), az egyik legújabb légiflottával rendelkező légitársaság volt hazánké. Hol rontották el? Jó kérdés. Említésre méltó, hogy 2007 és 2009 között mindössze a Malév márkanév, az egyik Boeing gépet birtokló Malco LLC és a Százhalombatta-Ferihegy közötti kerozinvezeték volt magyar tulajdonban, a légiflotta további része orosz kézben volt. Szóval ment a sz.rkavarás rendesen, tulajdonosváltások sora jellemezte ekkoriban a céget.
2010: Az Orbán-kormány bejelent: a MALÉV esélytelen arra, hogy 2012-ig nullszaldós legyen (=kifizesse a tartozásait). Intézkedések száma: 0.
2011: Sajnálatos módon külsős cégek állami költségvetésből való támogatását tiltja az EU (így a MALÉV-ét is), így a hazai piacra befurakodni vágyó WizzAir társaságnak nyújtottunk egy kis segítséget, így az felülvizsgálati kérelmet nyújtott be. A WizzAirt leszólták, az összeget megkapta a MALÉV, a feltétel: szerkezetátalakítási program (=átszervezés, amely profitképessé teszii a vállalatot). A kormányígéret ellenére ez elmaradt, az összeget vissza kellett fizetnie a MALÉV-nak, így az ügy végére egy pont került. Nekünk ez egy ronda fekete paca marad, a WizzAir viszont jól járt. Intézkedések száma: 0
2012. február 3: teljes csőd. Intézkedések száma: 0.
Egyenlőre ennyi demotiválást egy napra, de lesz még, nem kell aggódni.
Szerző: msz0
Szólj hozzá!
Címkék: politika politikus magyarország fekete fizetés malév zseb lop nullszaldó
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.